“Cikgu Ibtihaj, Cikgu Akaun”

IBTIHAJ · August 25, 2024
Digylearn

“Cikgu, susahnya nak faham akaun ni.. saya dah belajar pun still stuck bila buat latihan.. saya tak ada mood nak belajar akaun..”

  • Masih lemah asas akaun Tingkatan 4
  • Susah nak faham Debit Kredit
  • Tak tahu kaitkan akaun dengan realiti kehidupan
  • Stuck bila buat latihan dan tak ada orang boleh tolong
  • Dah faham konsep akaun tapi tak yakin nak buat latihan
  • Tak ada orang boleh beri tunjuk ajar
  • Banyak formula dan format kena hafal
  • Selalu gagal dalam ujian atau peperiksaan
  • Sukar fokus bila belajar sendiri
  • Sukar mengurus masa dengan baik untuk belajar

Digylearn
  • Tenaga pengajar Diploma Perakaunan di sebuah Institut Pengajian Tinggi
  • Lulusan Ijazah Sarjana Muda Perakaunan dari Universiti Tenaga Nasional (UNITEN)
  • Lulusan Diploma Pendidikan Lepasan Ijazah dari Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM)
  • Lulusan Diploma Perakaunan dari Kolej Profesional Mara Bandar Penawar
  • 5 Tahun Pengalaman sebagai Tutor Prinsip Akaun Tingkatan 4 dan Tingkatan 5
  • 3 Tahun Pengalaman Bekerja di Industri dalam bidang perakaunan
Digylearn

Menerima Anugerah “Dean List” kerana pencapaian akademik cemerlang dengan CGPA atas 3.75 bagi setiap semester semasa degree.

Digylearn

Dinobatkan sebagai Graduan Terbaik Diploma Perakaunan dan menerima Anugerah Prestasi Cemerlang MARA kerana bergraduat dengan CGPA 3.91.

Digylearn

Menghasilkan ebook pertama bertajuk “Game Plan Buat Duit Dengan Produk Digital” kolaborasi bersama Coach Mohd Noor, founder CMN Academy.

Digylearn

Kini sebagai tenaga pengajar di sebuah Institut Pengajian Tinggi. Mengajar pelajar Diploma Perakaunan dan Diploma Perniagaan bagi subjek Financial Accounting, Cost Accounting dan Business Finance.

Digylearn

3 tahun pengalaman bekerja di industri dalam bidang perakaunan sebagai pembantu audit, akaun eksekutif dan pembantu penyelidik.

Digylearn

3 bulan pengalaman sebagai guru praktikal sekolah menengah agama. Berpeluang mengajar subjek Prinsip Perakaunan Tingkatan 4, Pendidikan Seni Visual Tingkatan 3 dan Sejarah Tingkatan 1.

Digylearn

2 tahun pengalaman sebagai Home Tutor Prinsip Akaun bagi Tingkatan 4 dan Tingkatan 5 sejak 2019. Kelas dijalankan di rumah pelajar secara personal dan juga mengajar sekumpulan pelajar asrama.

Digylearn

Sejak Covid19 melanda negara pada tahun 2020, kelas ditukar kepada mode online. Sudah 3 tahun dan sehingga kini sebagai Online Tutor Perakaunan bukan sahaja untuk Tingkatan 4 dan Tingkatan 5 malahan bagi pelajar diploma dan degree.

Digylearn

Berpeluang menjadi fasilitator dan host bengkel dan seminar Prinsip Akaun bersama Cikgu Akin di sekolah menengah kebangsaan.

Digylearn

Pembelajaran Berfokus ‘One to One’
Memberi fokus sepenuhnya pada pelajar semasa sesi pembelajaran. Pelajar bebas untuk bertanya soalan anytime jika ada yang tidak faham. Kelas dilaksanakan secara online melalui Zoom atau Google Meet.

Digylearn

Fokus Pada Kefahaman Konsep Akaun
Menekankan pada pelajar untuk FAHAM konsep berbanding hafal semata. Cikgu Ibtihaj cuba kaitkan akaun dengan realiti kehidupan pelajar. Dengan FAHAM pelajar akan mudah ingat formula dan format.

Digylearn

Modul Pengajaran yang Interaktif
Cikgu Ibtihaj menyediakan modul sendiri untuk pelajar. Modul berbentuk woorkbook, nota visual dan video pengajaran. Modul setiap topik sangat menarik dan ringkas bagi memudahkan pelajar untuk faham.

Digylearn

Latihan Berbentuk Gamifikasi
Dengan elemen permainan, latihan menjadi lebih menyeronokkan dan tidak bosan. Pelajar juga dapat mengetahui prestasi dan tahap kefahaman mereka dengan segera.

Digylearn

24/7 Bantuan Melalui Whatsapp
Memberi peluang kepada pelajar bertanya soalan akaun melalui Whatsapp pada bila-bila masa. Pelajar boleh tanya apa yang tidak difahami atau ada latihan yang perlukan Cikgu Ibtihaj untuk check.

Digylearn

Waktu Kelas Fleksibel
Pelajar dibenarkan untuk postpone kelas di hari lain jika ada urusan lain. Pertukaran waktu kelas bergantung kepada kekosongan waktu jadual Cikgu Ibtihaj.

play-sharp-fill
Digylearn

Digylearn

Digylearn

INFO LANJUT

Jom mulakan langkah pertama anda supaya tidak kecewa di kemudian hari. Masih ada harapan untuk perform lebih baik jika pelajar bertindak sekarang.
Klik button whatsapp di bawah untuk info lanjut tentang Kelas Online Akaun.

About Instructor

IBTIHAJ

2 Courses

Not Enrolled

Ratings and Reviews

0.0
Avg. Rating
0 Ratings
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
What's your experience? We'd love to know!
No Reviews Found!
Show more reviews
What's your experience? We'd love to know!
× Boleh kami bantu? :)